انگیزه ۲ معتاد برای قتل هولناک مرد ۶۰ ساله در مشهد چه بود؟ + عکس بررسی پرداخت مطالبات بازنشستگان فرهنگی بابت رتبه‌بندی و متناسب سازی حقوق پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | احتمال ایجاد روان‌آب و سیلاب در مشهد + فیلم مصرف برق خانه را چگونه محاسبه کنیم؟ + نحوه محاسبه امروز (۲۹ اردیبهشت) بازدید از موزه‌ها رایگان است واکسیناسیون راهکار موثر در کنترل بیماری سرطان دهانه رحم  عبور آمار قربانیان تصادفات رانندگی از مرز ۲۰ هزار تن امدادرسانی اورژانس پیش بیمارستانی به ۲۵۰ مصدوم ناشی از حیوان گزیدگی چرا حقوق و مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی طبق برنامه پرداخت نشد؟ (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیوند قلب با موفقیت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد بارش‌های بهاری خراسان رضوی به زندگی عشایری جان تازه‌ای بخشید جزییات تلفات سیل مشهد و ابعاد عملیات امدادگران میوه را برای سلامت می‌خورید یا لذت؟ راهکارهای کاهش کلسترول چیست؟ شناسایی مقصران احتمالی وقوع سیلاب مشهد، در دستور کار دادستانی نوشیدن چای تا چند فنجان مجاز است؟ چاقی مغز را پیر می‌کند | مراقب عواقب بی‌شمار چاقی باشید
سرخط خبرها

برگزاری پویش "خجالت نداره" با محور انگ‌زدایی از بیماران اعصاب و روان در مشهد

  • کد خبر: ۱۵۲۰۰۲
  • ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳
برگزاری پویش
مدیر روابط عمومی نظام پزشکی مشهد گفت: پویش "خجالت نداره" با محور انگ‌زدایی از بیماران اعصاب و روان تا ۱۱ اسفندماه امسال در مشهد ادامه دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر مسعود زحمتکش  اظهار کرد: پویش انگ زدایی از بیماران اعصاب و روان به همت سازمان نظام پزشکی مشهد و با همکاری انجمن علمی دانشجویان پزشکی، گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری مشهد از سوم اسفندماه آغاز شد و در بوستانها و منطق مختلف این شهر تا یازدهم اسفند در حال برگزاری است.

وی بیان کرد: به خاطر انگ و برچسبی که به بیماران اعصاب و روان زده می‌شود، برخی از این بیماران هرگز برای درمان مراجعه نمی‌کنند و یا دیر به درمانگر مراجعه دارند.

مدیر روابط عمومی نظام پزشکی مشهد با بیان اینکه اختلالات روانی شیوع بالایی دارد و از هر چهار نفر در طول زندگی خود اختلال روانی را تجربه می‌کند، افزود: متاسفانه مراجعه دیر هنگام برای درمان اختلالات و بیماری‌های روانی فرصت و زمان طلایی درمان بیماری را از بین می‌برد.

وی بیان کرد: مهم‌ترین دلیل عدم مراجعه به روانپزشک انگ و برچسبی است که به بیماران دچار اختلالات روانی زده می‌شود و این پویش با هدف انگ زدایی از اینگونه بیماران برگزار می شود.

دکتر زحمتکش خاطر نشان کرد: این پویش در راستای تشویق مردم به مراجعه به روانشناسان و روانپزشکان در بوستانهایی نظیر کوهسنگی، مجتمع تجاری الماس شرق و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: در روزهای برگزاری این پویش مشاوره‌های رایگان روانپزشکی و روانشناسی با حضور اساتید گروه روانپزشکی و روانشناسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مخاطبان ارائه می‌شود.

مدیر روابط عمومی نظام پزشکی مشهد تصریح کرد: در این پویش ابتدا توسط دانشجویان پزشکی اطلاعات اولیه در خصوص انگ بیماری‌های روانی و لزوم مراجعه و درمان این بیماری‌ها به صورت مستقیم و فرد به فرد به مراجعه کنندگان و مخاطبان ارائه شده و در مرحله دوم غربالگری اولیه صورت می‌گیرد در ادامه افراد مشکوک به مشکلات روحی و روانی تشخیص داده شده و به مختصصان روانشناس و روانپزشک ارجاع داده می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه اختلالات روانی از بیماری‌هایی است که با شیوع کووید۱۹ تشدید شده است، گفت: این در حالی است که بیماری‌های روحی و روانی اغلب می‌توانند مسایل جسمی ما را تحت تاثیر قرار دهند و ایجاد بیماری کنند که به آن بیماری‌های " روان تنی" گویند یعنی مسایل روحی ما، منشا بیماری جسمی خواهند بود. 

منبع: ایرنا 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->